Kallid sõbrad- nii tahtsin ma saada võimalust osta riigimetsast puid:
1. Kiri:
From: Ädu-Krõõt Kaarli [mailto:]
Sent: Friday, August 07, 2009 12:49 PM
To: Kyte
Subject: Küttepuud- küsimus
Tere!
Selline küsimus, kas on võimalik osta ka lepingu alusel küttepuid poole aastase maksegraafikuga?
Kui osta 24m3 puid, mille m3 maksab 366.-, siis kokku on see 8784.- ja kui jagada see kuue kuu peale. Oleks see 1464.- kuus.
Töökoht oleks nõus mulle kirjutama garantiikirja, et ma olen tööl ja ei kao kuhugi.
Asume Tallinnast 10 km kaugusel Pärnu mnt ääres, Saku vald, Rahula küla.
Tänud juba ette positiivse vastuse eest.
Tervitades,Ädu-Krõõt Kaarli
Ädu-Krõõt Kaarli
History & Heraldry Europe OÜ
Trükikorraldaja
Kalevi 1, Lehmja, Rae75301
Harjumaa, Estonia
Tel. +372 6217898
Fax +372 6217 881
Mob. +372 52 64 101
2. Kiri:
From: Üllar Rosin [mailto:ullar.rosin@rmk.ee]
Sent: Monday, August 10, 2009 11:47 AM
To: ak.kaarli@historyheraldry.ee
Cc: Ulvar Kaubi (Ulvar Kaubi); Urmas Treial (Urmas Treial); Mart Enel; 'Lea Helk'; 'Tiina Jürisoo'Subject:
FW: Küttepuud- küsimus
Tere,
Täname saadetud küsimuse eest.
Riigimetsa Majandamise Keskus korraldab küttepuidu müümist elanikkonnale isiklikuks vajaduseks müügipakkumistega.
Küttepuidu tellimiseks oleme avaldanud toimimisjuhise oma veebilehel. Lisan allolevaga viite veebilehele:
http://www.rmk.ee/teemad/puidu-muuk/kuttepuit/kuttepuidu-tellimine .
Esitatud sooviavalduse põhjal koostame Teile pakkumise sellise hinnaga, millisega oleme valmis pakkumise jõusoleku ajal Teile küttepuitu müüma. Tavapäraselt on müügipakkumise jõusoleku aeg kuni 20 päeva. Pakkumisega küttepuidu müük toimub ainult ettemaksu tingimusel. Kui sooviavaldaja ei ole pakkumise jõusoleku ajal ettemaksu teinud, siis pakkumine annulleeritakse.
Teie poolt soovitud tarnekohas saame käesoleval hetkel esitada müügipakkumise küttepuidu hinnaga, mille veokaugus jääb üle 100 km.
Järelmaksuga müügilepingu sõlmimiseks peab müügimaht olema oluliselt suurem kui 1 autokoorem. Sellisel juhul ei rakendata RMK veebis avaldatud müügihinda, vaid leping sõlmitakse kokkuleppehinnaga. Samuti nõutakse ostjalt lepingu tagatist. RMK standardtingimuseks ostja poolt esitatava tagatisena on panga garantiikiri.
Huvi korral saate tutvuda RMK metsamaterjali müügilepingu tüüptingimustega. Lisan juuresolevaga viite veebilehele: http://www.rmk.ee/files/Metsamaterjali%20m%C3%BC%C3%BCgilepingu%20t%C3%BC%C3%BCptingimused.pdf .
Lugupidamisega,
Üllar Rosin
Turustusspetsialist
Tel. 514 2146
e-post ullar.rosin@rmk.ee
3. Kiri:
Tere!
Tänud vastuse eest, tahaksin lisada mõned mõtted, mis ilmselt teid ei huvita, aga siiski...
Ma olen teie poolt antud lingiga teie tarnetingimuste kohta tutvunud juba eelnevalt ja kirjutasin seepärast, et ootasin siiski mingit paindlikkust riigifirma poolt kodaniku suhtes.
Saan aru, et see küsimus oli arutamiseks liiga tühine ja tõesti ei ole võimalik reeglitest kõrvale kalduda süvenemata, palun tulge korraks oma ametlikkuse tasemelt inimlikkuse tasemele ja öelge siis lihtsalt, et ei ole võimalik minu soovile vastu tulla, mitte ärge pommitage mind linkide ja lepingupõhjadega nõudes samal ajal pangagarantiid- nad on kindlasti usaldusväärsemad kui firma, kes oleks mind garanteerinud- sest te kindlasti ju uurisite allolevast allkirjast firma kohta, kes jagab garantiisid.
Kahju, et teil isegi ei tekkinud ühtegi lisaküsimust, kui inimene pöördub sellise kirjaga teie poole - ilmselt on siis olemas mingi mõnus nö kirjavorm, millega pöörduda ja parreerida löögid, mis võiksid luua pretsedendi ja äkki peaks selle najal hiljemgi hakkama kodanike eripäradega arvestama.
Millest tuleb see tingimus, et järelmaksulepingut teha peab olema tellimus tunduvalt suurem kui üks autokoorem???
Kas see on ka kuidagi seadustatud või lihtsalt see on kirjutamata reegel?
Ja miks ei peaks firma nimega RMK tulema vastu kodanikule nö rohujuuretasandile??
Kelle jaoks te olete seal ja kes teile palka maksab?
Ma olen 33 aastane ja olen sellest eluajast maksnud makse 18 aastat ja ma küsin esimest korda elus vastuteenet, kuna mu abikaasa jäi Jaanuaris töötuks ja mul on kolm last keda toita ja kellele peaks ka maja kütma. Ma olen ratsionaalne inimene ja leidsin et on odavam tellida kolmemeetrist puud kui lõhutud puid ja kelle poole veel siis pöörduda kui mitte teie poole, kes te igal sammul reklaamite oma mitmekülgsust ja abivalmidust.
Kahju et olen seekord eksinud ja las siis reeglid jäävad puutumatuks, sest teie olete ju kaugel seal üleval ja meie siin all- vabandan väga et ma töö ajal tülitasin ja maksan oma makse truult edasi, et teil oleks tuba soe ja leib laual.
Tervitades,
Ädu-Krõõt Kaarli- kolme lapse ema ja töötu,aga väga tubli mehe abikaasa.
Ädu-Krõõt Kaarli
History & Heraldry Europe OÜ
Trükikorraldaja
Kalevi 1, Lehmja, Rae75301
Harjumaa, Estonia
Tel. +372 6217898
Fax +372 6217 881
Mob. +372 52 64 101
4. Kiri:
From: Üllar Rosin [mailto:Ullar.Rosin@rmk.ee]
Sent: Tuesday, August 11, 2009 8:53 PM
To: Ädu-Krõõt Kaarli
Cc: olavi Kaarli; Ulvar Kaubi; Urmas TreialSubject:
RE: Küttepuud- küsimus
Tere.
Lugupeetud Ädu-Krõõt Kaarli,Erinevalt Teie arusaamisest, ei käsitlenud ma Teie küsimust „löögina“, mida peaksin pareerima.
Selgitan Teile allolevaga müügilepingu sõlmimise võimalusi.Müügilepingu sõlmimiseks mahupiiri ei ole õigusaktidega sätestatud. Käitumistava on välja kujunenu praktilistel kaalutlustel. Kuna müügilepingu läbirääkimised ja selle sõlmimine on aega ja ressurssi nõudev protsess, siis ei ole ratsionaalne kulutada ressursse tegevusele ebaproportsionaalselt . Teie poolt soovitud 6 kuulise maksetähtajaga müügileping on oma olemuselt laenuleping. RMK annab Teie kasutusse oma vara, mille eest Te tasute 6 kuu jooksul ja metsamaterjali hind on ajas muutuv. Sellise müügilepingu sõlmimise korral on vaja pidada läbirääkimisi ja kokku leppida tarnegraafiku, maksegraafiku, metsamaterjali hinna ja krediteeritud kauba maksumuse tagatise osas. Oma kirjas väidate: „Töökoht oleks nõus mulle kirjutama garantiikirja, et ma olen tööl ja ei kao kuhugi”. Selline garantiikiri ei ole lepingu sõlmimiseks piisav.Panga garantiikirja asendusena võime läbi rääkida Teie ja Teie tööandja isikliku käenduslepingu sõlmimise osas.Sellise tagatise piisavuse üle puudub otsuse tegemiseks volitus turustusspetsialistil. Pärast läbirääkimisi saan esitada vastavasisulise ettepaneku RMK krediidikomiteele, kes langetab otsuse lepingu sõlmimiseks standardsest erineva tagatisega.
Kui Te soovite lepingu sõlmimise tingimusi täpsustada, siis olen valmis Teiega kohtuma neljapäeval (s.o. 13.augustil) RMK kontoris aadressil Viljandi mnt 51 Raplas kell 11:00.
Lugupidamisega,
Üllar Rosin
turustusspetsialist
5. kiri:
Tere!
Tänan väga vastuse eest.
Proovin nüüd natukesehaaval läbi võtta teie kirja erinevad nüansid, et ei tekiks miskit, mille sõnasabast te saaksite jällegi kinni hakata ja panna mind tundma ennast lausa süüdi selles et otsustasin RMK poole pöörduma küttepuude osas.
Kuna te mulle eelmises kirjas teatasite, et minu poolt soovitud tarnekohas käesoleval hetkel on küttepuud, mille veokaugus jääb üle 100 km, siis sellega seoses on ka nende küttepuude hind tunduvalt kõrgem, kui minu algses päringus oli. Kui miinimum kogus on 24 m3 ja hind on 486.-, siis kogusumma ületab igati minu võimed- 11664.-, nagu ka ilmselt paljudel teistel eraisikutel. Kahjuks ei saa ma seda endale lubada. Saage aru, ega eesmärk ei ole osta küttepuid RMK-st ükskõik kui kallilt, eesmärk on osta küttepuud võimalikult soodsatel tingimustel, et talvel oleks tuba soe.
Ma saan aru, et müügilepingu sõlmimine on keeruline protsess, aga ma tõesti ei näe, miks see peaks olema keerulisem kui teistel elualadel... Me sõlmime müüglepinguid iga päev- teeme nendele kaupadele logistilise plaani, tellime trantspordi, kaupleme trantspordihindadega ja valime soodsama, koostame arveid ja maksegraafikuid ja veendume pärast isiklikult, et klient oleks kauba saanud kätte ja seda üle maailma. Ma arvan, et see ongi sellise inimese töö üks loomulik osa, kes tegeleb müügiga. Loomulikult on igal kaubal miinimum kogused, aga saage aru, kui te tahate müüa eraisikule küttepuid firma kogustega, sest need on teie miinimumkogused, siis võiks ka tulla vastu ja pakkuda firma tingimusi- pikemad maksetähtajad jne.
Ma ei vaidle sellega, et 6 kuulise maksetähtajaga leping on sisuliselt laenuleping, just nii kogu kaubandusmaailm toimibki kogu aeg, te kirjutate ju ka välja arveid ja teile kirutatakse, mille tähtaeg ei ole ettemaks- sedagi võib nimetada laenulepinguks, kus kedagi krediteeritakse teatud aja, keda 2 nädalat, keda 60 või rohkem päeva, kuidas parasjagu maksetingimused on kokku lepitud. See ongi üks osa äri tegemisest, mida te kindlasti ka teate ja ma arvan, et ma ei pea seda selgitama- leidsin vaid, et see on väga paslik arutlusteema. Loomulikult on metsamaterjali hind ajas muutuv ja me ju ostaksime selle materjali praeguse hinnaga, millega ta metsas on- igati loogiline- me ei soovigi maksta selle eest vähem viie kuu pärast- selle väärtus metsas kindlasti ei tõuse nende kuudega ja ma saan aru, kui me räägikisime aastatepikkusest lepingust, siis tekiks küsimus puiduhinna muutumisest jne, aga selleks ajaks kui meil oleks see materjal makstud, ei tea te isegi seda, kas on külm talv või mitte ja kas saab masinatega minna metsa tööd tegema- minu mäletamist mööda oli see metsamehe kõige suurem palve alati – et tuleks ometi külm talv, et ei peaks metsateid lõhkuma ja traktorid ei upuks...
Mis puutub garantiikirja, siis kindlasti inimene, kes teab sõna garantiikiri tähendust ei noki kontekstist välja sinna kirjutatud sõnu- loomulikult ei kirjuta teile keegi vabas vormis esseed teemal, kas ma töötan või mitte, vaid tegemist oleks olnud siiski ametliku dokumendiga, millega firma garanteerib minu maksete laekumise. Palun vabnandust, et pöördusin teie, kui riigiametniku poole esimeses kirjas pisut vabamas vormis ja eeldasin et kirjutan siiski mõtlevale inimesele, kes näeb sõnade taha ja on võib-olla õnnelik, et kõik mis tema postkasti potsatab ei ole pelgalt ametlik dokument, vaid teiselpool on ka inimene. Saan isegi väga hästi aru, et selline vabas vormis kiri, ei ole piisav minu maksete garanteerimiseks.
Minu tööandja mind kindlasti isiklikult käendada ei saa, käendada saab firma milles ma töötan, kuna firma kuulub ühele inglise perekonnale, siis ma kindlasti ei hakka neile oma küttepuu probleemist kirjutama, aga garanteerida saaks meie euroopa esindus, kelle juhtkond on veendunud, et ma jätkan antud ametikohal töötamist. Õnneks seda nüüd vaja ei lähe, kuna Harjumaal ilmselt küttepuid ei raiuta ja veokaugus ületab minu ostuvõime.
Kahjuks ei saa ma teie juurde Raplasse sõita arutama laenulepingut ja selle tingimusi, kuna viibin antud ajal tööl ja ma ei saa nii lühikese tähtajaga endale sellisel puhkuseperioodil asendajat.
Loodan, et annate mulle teada, kui olete töötanud välja mingisuguse järelmaksuvormi eraisikutele, kellel oleks väga vaja küttepuid teie miinimum koguses, aga raha napib ja samas andke palun teada kui tekib puid lähemale kui 50 km Saku vallale.
Loodan, et saate nüüd teha südamerahus oma tööd edasi, aga samas miski võiks jääda ka mõtlemisaineks- kui teie oleksite mina??? Uskuge mind - meid on veel.
Lugupidamisega,
Ädu-Krõõt Kaarli
6. kiri:
From: Üllar Rosin [mailto:ullar.rosin@rmk.ee]
Sent: Wednesday, August 12, 2009 4:35 PM
To: 'Ädu-Krõõt Kaarli'
Cc: 'olavi Kaarli'; 'Ulvar Kaubi'; 'Urmas Treial'
Subject: RE: Küttepuud- küsimus
Tere,
Tänan esitatud ettepaneku eest. Kindlasti me kaalume Teie ettepanekut, täiendada müügivõimalusi. Müügivõimaluste osas tehtud muudatusi kajastame kindlasti ka oma veebilehel.
Lugupidamisega,
Üllar Rosin
turustusspetsialist
4 kommentaari:
Kesikud pakuvad ju tasuta. K-puid.
Riigiametnik ei saa muuta süsteemi, kui vihane kodanik tema peal end välja elab. :) Ja kodanik on ise valinud need "tainapead", kes riiki juhivad ja sellise süsteemi välja mõtlesid.
PS ei ole riigiametnik, ent maksumaksja siiski.
Jah ta ei saa küll muuta süsteemi, aga ta saab seda öelda, et ta ei saa seda teha ja rohkem kui inimlikkust ma ie palunudki... Ah jaa- see küttepuude toetuskampaania meile ei sobi- küttepuid 2 ruumi, Tallinna elanikele ja Keskerakonna käest- me ei vasta ühelegi kriteeriumile:)
Tere anonuumne kommentaator... see lugu on ammu loppenud aastal 2009 ja nuudseks ka lahenenud niimoodi, et inimesed saavadki kuttepuid osta jarelmaksuga... palun vabandust, kui kellegi tundeid riivasin nuud aastate tagant
Tere anonuumne kommentaator... see lugu on ammu loppenud aastal 2009 ja nuudseks ka lahenenud niimoodi, et inimesed saavadki kuttepuid osta jarelmaksuga... palun vabandust, kui kellegi tundeid riivasin nuud aastate tagant
Postita kommentaar